1. Раскрыта часть музыки "Kid Icarus: Uprising" и композиторов игры.
Ранее вот в этой теме были раскрыты композиторы, работавшие над музыкой "Kid Icarus: Uprising". Но в то же время на сайте компании появились образцы музыки от них, которые можно свободно прослушать. Итак:
- Main Theme - Motoi Sakuraba (Star Ocean, Tales, Golden Sun, Valkyrie Profile, Dark Souls)
- Magna Theme - Yuzo Koshiro (ActRaiser, Ys PC-88, 7th Dragon, Etrian Odyssey, Shenmue, Eye of the Beholder)
- Black Pit Theme - Motoi Sakuraba (Star Ocean, Tales, Golden Sun, Valkyrie Profile, Dark Souls)
- Chapter 4 Air Battle - Motoi Sakuraba (Star Ocean, Tales, Golden Sun, Valkyrie Profile, Dark Souls)
- Boss Battle - Yasunori Mitsuda (Chrono Trigger, Chrono Cross, Xenogears)
- Star Pirate Theme - Noriyuki Iwadare (Lunar, Grandia)
- Practice Room - Masafumi Takada (God Hand, No More Heroes, Killer7, Fatal Frame IV, Infinite Space)
От себя - темы Магны и боссов в самом деле прекрасны. Особенно последнее - Мицуда явно постарался. Тема звёздных пиратов - и в самом деле ощущается привкус старых Грандии и Лунара.
2. В "Kid Icarus: Uprising" кроме режимов со вторым слайдпадом и стилусом будет ещё режим без стилуса для особо недовольных.
https://twitter.com/#!/RichIGN
3. Team Ninja о Нинтендо.
Йосуке Хаяши из Team Ninja поведал о результатах сотрудничества с Нинтендо. О впечатлениях при работе над "Metroid: Other M" и о том, как компания сильно повлияла на них и их карьеры как разработчиков.
Q: We were fascinated by Nintendo's decision to work with Team Ninja on Metroid. Looking back at the project, how do you feel about it and how Metroid: Other M was received? What lessons were learned?
Yosuke Hayashi: Other M was the first game that let us work with an external partner whose philosophy towards development is completely different to ours. This was a great chance for us to revise and rethink our approach to development, and this experience is something that is being applied in the studio.
Q: Which game designers have had the biggest influence on you and your career?
Yosuke Hayashi: That would definitely be Shigeru Miyamoto. If it weren't for him I wouldn't be here now.
Когда же Нинтендо выкупит студию у Tecmo Koei?! Давно бы пора.
http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... ke-hayashi
4. Аналитики говорят, что GTA V на Wii U возможен и скорее всего игра выйдет на новой консоли Нинтендо.
"We believe releasing GTA V in F4Q instead of F3Q will provide four advantages to TTWO: 1) a less crowded window away from the big holiday releases such as Call of Duty, Assassin's Creed etc. Recall, the previous GTA title (GTA IV) was released on April 29, 2008, i.e., also away from the holiday period; 2) smoother earnings in FY14 especially if GTA V launches in the last month of FY13 (March 2013); in other words it will result in stronger GTA V catalog sales in FY14; 3) a larger installed base including the potential for launch on Nintendo Wii U; and 4) an extra couple of months to polish the game." - Sterne Agee analyst Arvind Bhatia
http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... le-analyst
5. Dopamix - новая игра из 3DS eShop.
http://www.youtube.com/watch?v=c2JfQZhaW7w
6. Трейлер кастомизации дьябло-клона на 3DS - "Heroes of Ruin".
http://www.youtube.com/watch?v=CjZncBBwme0
7. Sega заверяет, что Wii U идеально подходит для новых Соников и размышляет о разных способах применения контроллера.
"The Wii was an extremely successful platform. It was totally global. It went into the families that maybe would not have picked up a home console before. It created that living room experience with families, and it had great success. Now, adding the controller, and in a sense upgrading the Wii, it has got potential to further that and increase its customer base. I feel Sonic is the right fit because it is that kind of family experience game. I do feel Wii U is applicable to Sonic. But how we will apply using the controller to Sonic is something we're still thinking about at the moment." - SEGA's Takashi Iizuka
http://www.eurogamer.net/articles/2012- ... -next-xbox
8. Обновился тизер-сайт совместного проекта для 3DS от Sega, Namco и Capcom.
Теперь в колбах по шесть хромосом, а ранее было всего лишь по три. Теперь опять нужно гадать, что же это за персонажи. Хотя Зеро в чашке Капкома угадал сразу.



Догадки посетителей NeoGAF: http://www.neogaf.com/forum/showthread. ... 099&page=7
Собственно, сам тизер-сайт: http://pxz.channel.or.jp/
9. Миссия из "James Bond 007: Golden Eye" для N64, целиком и полностью сыгранная на руле.
http://www.youtube.com/watch?v=qsUT82gIDsg