Представитель Microsoft объяснил почему они разогнали GPU Xbox One.
: 03 авг 2013, 23:20
Представитель Microsoft объяснил почему они разогнали GPU Xbox One.
http://www.gamechup.com/microsoft-xbox- ... ease-by-6/
http://www.gamechup.com/microsoft-xbox- ... ease-by-6/
We set aggressive targets for reliability, performance, yields, and noise. Those things always have to be balanced. We want this box to have rock-solid reliability. We want it to be DEAD quiet (and let me tell you, X1 is quieter than the new Xbox 360 we just released). And we wanted killer game performance. But those targets are in conflict with each other. What we’ve found through the development process is we were able to actually exceed our goals on the thermals and acoustics,” he added.
“This gave us headroom to increase the clock speed without any hit to noise, reliability, or heat, so we took the opportunity to bump the GPU. I get it’s only 6% or so, but that could translate to a few FPS in the real world
Мы ставит жёсткие рамки по надёжности, производительности и шуму. Эти вещи должны быть сбалансированы. Мы хотим чтобы консоль была предельно надёжной. Мы хотим чтобы консоль была АБСОЛЮТНО бесшумной (в самом деле X1 работает тише чем новая модель X360). При этом мы хотели высокую производительности. Однако эти две цели конфликтуют друг с другом. Во время разработки мы поняли, что смогли превзойти расчётные показатели по тепло- и шумо-выделению. Это дало нам возможность увеличить тактовую частоту GPU без ухудшения этих показателей. Я понимаю, что это всего лишь 6%, однако это может прибавить пару ФПС в реальных приложениях.