http://frictionalgames.blogspot.ca/2012 ... later.html
Из блогпоста FG в 2012.
At Frictional Games our main concern is our new super secret project. We do not want to say much about this project yet, but we can disclose that it will be horror and that it will be first person. One of the things I was most disappointed with in Amnesia was that it never really managed to deliver any deeper themes, but was more like a shallow fright-fest. For the new project we want to change that and really try and bring a certain theme to the front. Our hope is that this will create a very special experience, creating horror in a much more disturbing way. For the curious, some information on the path we are taking can be found in this paper. The game's current status is that we have pretty much all tech working, and have started to playtest the first parts. Still, a lot is up in the air and the current design is bound to change. While we do not want the project to go on forever, we want to use our good financial situation the best we can and make sure we do not just rush something out (which we did with Amnesia actually). Release will probably be some time in 2014.
В Frictional Games наша главная забота - это наш суперсекретный проект. Мы не хотим говорить многого об этом проекте пока,
но мы можем раскрыть что это будет хоррор и что это будет от первого лица. Одна из вещей в которой я был разочарован в
Амнезии была то что мы никогда действительно не пытались донести более глубокую тему, это было похоже на мелкий фестиваль испугов.
Для нового проекта мы хотим это изменить и действительно попытаться принести определённую тему. Наша надежда создать очень
особенный опыт, создавая хоррор более беспокойным образом. Для любопытных, немного попутной информации
может быть найдена на этом листке(?). Текущее состояние игры это то что мы имеем много технической работы, и мы начали
тестировать первые главы. Тем не менее, всё ещё впереди и текущий дизайн может изменится. Так как мы не хотим
чтобы создание проекта длилось вечность, мы хотим использовать нашу хорошую финансовую ситуацию, лучшее что мы можем и действительно сделаем
это то что мы не выпустим что нибудь сырое (Что мы на самом деле и сделали с Амнезией). Релиз будет примерно в 2014 году.