вполне линейный, т.к. на любое разрешение надо смотреть с оптимального ppd.truth1one писал(а): 24 ноя 2020, 00:01 теперь добавь туда 8к и снова расскажи как нет разницы между 4 и 8к.
Количество пикселей и восприятие их не линейный показатель.
molecule писал(а): ↑
у 8к прости излишний FoV(выше 60 градусов) при оптимальном ppd, что делает такое разрешение бессмысленным(кроме VR).
при 200гц Motion resolution 200pix/sec, при 120 120pix/sec.
незначительная разница и хуйня если сравнивать с действительно важными таргетами типа 1000 и 4000гц.
вот что сказал по этому поводу самый компетентный чел в вопросе герцовок(pursuit камерами и методами которого пользуются tft central и rtings, самые авторитетные ресурсы), который консультировал разрабов окулуса, нвидию и т.д.
т.е. он недавно обнаружил феномен(который так же обнаружил и я), что среднее значение фпс/гц около 120 240фпс создают эффект нереалистичного восприятия, и только 1000+ фпс его убирает.The 24fps jump to 48fps or 60fps or 120fps doesn't jump over the uncanny valley enough, but the 24fps jump to 1000fps does (with proper cinematography technique). Some of the ultra-HFR tech is already here today in pieces and bits -- sometimes in your pocket too -- but is not glued together yet in a complete realtime chain yet. The uncanny-valley effect is leapable, and only a few people in the world (like me) has seen this happen, refreshrate-wise, and it is extraordinarily, extraordinarily tough requiring the quadruple digit refresh rates. The effect is broken by other flaws (e.g. camera blur, weird motions) but it's quite useful in many applications. 3D was a fad, but this is a lurking even-bigger thing: real retina-quality Holodeck experiences, or true 'window effect with no uncanny valley' -- never achieved before. Thus, why my topic is "Cinematography of 2030s" -- including future career choices, etc. Traditional cinematography will still exist. But it'll not be the only cinematography applicable. Soe cinematographers will want to expand career choices, or be prepared to cater to additional markets, like working with game companies, or filming with settings intentionally for a Holodeck-like environments, etc. That said, experimentation continues. What's being seen now is absolutely incredible, and should be shared to more HFR cinematographers. As the tech becomes feasible and the extra bruteforce (in Hz, framerates, reality, immersion solutions, etc) slowly leaps over the uncanny-valley problems, many questions are being asked, especially in the what-ifs department.
поэтому обычные 120 фпс скорее вредные, чем действительно нужные, а реальную пользу имеет только BFI/ulmb.
только владельцев ips параши с 1000 нативного контраста
